דיון במועצת האו"ם • גולדין: "בני קרבן של הפסקת אש של האו"ם"

שלמה ריזל No Comments on דיון במועצת האו"ם • גולדין: "בני קרבן של הפסקת אש של האו"ם"

לאה גולדין הופיעה בדיון מיוחד של מועצת הביטחון בנושא החיילים והאזרחים המוחזקים בעזה: "רוצה את בני בחזרה" | השגריר דנון: "על הקהילה הבינלאומית לפעול ולא לאפשר את החזקת הישראלים בשבי החמאס עוד יום אחד"

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון צילום: שחר עזרן
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מועצת הביטחון התכנסה לדיון מיוחד במתכונת "אריה פורמולה", בנושא גופות החיילים והאזרחים המוחזקים על ידי החמאס בעזה.

לאה גולדין, אמו של החייל הדר גולדין הי"ד, נשאה דברים במהלך הדיון ואמרה: "בנינו הדר לא היה קרבן של מלחמה, הוא היה קרבן של הפסקת אש שהאו"ם יזם. מאז אותה הפסקת אש הייתה רק שתיקה כואבת ואכזרית של האו"ם".

עוד אמרה גולדין כי: "שלוש שנים אחרי שהדר נחטף וקברו עדיין פתוח. המדינה שלי פעלה על פי חוקי האו"ם, אני רוצה את בני בחזרה. הדר לא השאיר מאחוריו רק הורים, אלא גם אח תאום ואת ארוסתו שאיתה היה צריך להתחתן שלושה עשר ימים לאחר חטיפתו".

שגריר ישראל לאו"ם, דני דנון, אמר במהלך הדיון: "הסתכלו בעיניה של לאה גולדין ותסבירו לה, כאמא, למה היא צריכה להמתין שלוש שנים כדי להביא את בנה לקבורה כפי שמגיע לכל בן אדם". השגריר דנון הוסיף ואמר כי "על הקהילה הבינלאומית לפעול ולא לאפשר את החזקת הישראלים בשבי החמאס עוד יום אחד".

שר המשפטים לשעבר של קנדה, פרופ' ארווין קוטלר, אמר באירוע: "שלילית מידע על מצבם של אזרחים שבויים, חטיפת חיילים והחזקת גופותיהם הן עברות של המשפט ההומניטרי הבינלאומי שמתבצע על ידי החמאס. הסירוב של החמאס להחזיר את גופות החיילים בכלל והחזרת גופתו של הדר גולדין הי"ד בפרט, אשר נרצח ונחטף בזמן הפסקת אש הומניטרית של או"ם היא לכשעצמה הפרה בוטה של העקרונות הבסיסים ביותר של זכויות האדם וכבוד האדם שעומדות בבסיס המשפט ההומניטרי".

הדיון המיוחד והלא פורמלי של המועצה התכנס ביוזמתן של חברות המועצה ארה"ב ואוקראינה, מדובר בפעם הראשונה בה מתקיים דיון במתכונת זו בהובלת משלחת ישראל לאו"ם. באירוע נכחו למעלה מ- 35 שגרירים, דיפלומטים ונציגי או"ם ממטה האו"ם בניו יורק. שגריר אוקראינה לאו"ם, וולדמיר ילנצ'קו, אשר היה בין יוזמי הדיון מטעם חברות מועצת הביטחון אמר בנאומו כי: "עלינו לעשות כל אשר נדרש על מנת להבטיח שגופות החיילים והאזרחים השבויים יוחזרו לביתם".



0 תגובות